Logo Mailright

Mailright
januari 2008
Een weekendje Engeland met vrienden leverde onverwacht een opdracht op! familie van de vrienden hadden bedrijf opgericht die in opdracht van andere bedrijven, allerlei mailing verstuurden: reclamefolder, affiches, brochures, etc.  Ze wilden een zakelijk, maar modern logo, waarin naar voren komt dat het een betrouwbaar zakenpartner is in de diensten die ze leveren. Ze kwamen zelf met het idee, door dit weer te geven met een "vinkje", het v-tekentje dat men gebruikt om iets goed te keuren. daarnaast wilden ze de pay-off " "Mailingpromises Fulfilled" er als optie bij hebben. Op basis hiervan zijn er drie voorstellen ontworpen, waarvan twee de pay-off" in het beeldmerk zelf hebben staan. Alle drie zijn ze uitgevoerd in de kleuren pantone 295 en pantone 124. Het eerste voorstel was een traditionele benadering van een iconisch kenmerk van post; de stempel. De tweede is een 3-D weergave van het vierkantje met goedkeuringsvinkje en een extra kleur; zwart. het derde ontwerp werd het logo gevormd door de naam en beeldmerkje aan elkaar te voegen en pay-off er onder te plaatsen. Het is uiteindelijk het derde voorstel geworden.